Nicea – przewodnik 2017-05-02T11:11:03+00:00
Nicea, przewodnik po mieście i Lazurowym Wybrzeżu

Nicea – przewodnik po mieście

Nicea to wielokulturowa stolica Lazurowego Wybrzeża. Leży nad Morzem Śródziemnym i jest piątym największym miastem Francji. To także jedna z najpopularniejszych destynacji wakacyjnych turystów z całego świata. Nie ma lepszego miejsca, by rozpocząć udany urlop na francuskiej Riwierze! Trzeba tylko wiedzieć co, gdzie i za ile zobaczyć.

Właśnie po to powstał ten przewodnik napisany i aktualizowany przez Polaka mieszkającego na stałe w Nicei. Poniżej znajdziesz moje propozycje zwiedzania miasta uzależnione od czasu Twojego pobytu na Lazurowym Wybrzeżu. Przygotowałem przewodnik po Nicei na 1 dzień i weekend oraz pomysły na zwiedzanie Lazurowego Wybrzeża, jeśli masz więcej czasu.

Jeżeli chcesz przeczytać bardziej ogólne informacje o samej Nicei, sprawdź artykuł o Nicei, stolicy Lazurowego Wybrzeża. Możesz też pobrać przewodnik na swojego iPada lub w wersji PDF. Niżej znajdziesz przycisk, który to umożliwi.

Mam nadzieję, że mój przewodnik pomoże zaplanować Twoje wakacje na Lazurowym Wybrzeżu!

Pozdrawiam
Tomasz Bobrowski

PS. Nicea to niezwykłe miasto, które oferuje:

0 dni
słonecznych w roku
0 km
nadmorskiej promenady
0 st. C
śr. temp. powietrza latem
0 miejsc
wartych zobaczenia (minimum!)
Pobierz ebook z przewodnikiem po Nicei !

Najważniejsze miejsca w Nicei

Przewodnik po Nicei i okolicach

Wybierz poniżej okres i zobacz proponowany plan zwiedzania Nicei i Lazurowego Wybrzeża:

Jeden dzień w Nicei to okazja, by zobaczyć najważniejsze atrakcje miasta. W ramach przewodnika na tak krótki czas zaplanowałem zwiedzanie okolic Starego Miasta, Wzgórza Zamkowego i Promenady Anglików.

Proponowana trasa zajmie od 3 do 5 – 6 godzin w zależności od wyboru miejsca i rodzaju posiłku oraz tempa zwiedzania. W planie są: Plac Massena, Promenada Paillon, Plac Garibaldiego, Stare Miasto, Wzgórze Zamkowe, Promenada Anglików, plaża.

Zobacz teraz trasę zwiedzania: jeden dzień w Nicei

Weekend w Nicei, a szczególnie długi to okazja zwiedzenia najciekawszych miejsc i atrakcji w stolicy Lazurowego Wybrzeża. Poza tym warto odwiedzić także ciekawe Monako i Monte Carlo, a być może wystarczy czasu również na zobaczenie miasteczka Eze. To ostatnie leży na skale między Niceą, a Monako i zachwyca turystów z całego świata.

Zobacz teraz plan zwiedzania: weekend w Nicei

Zobacz 10 pomysłów na to, co robić na Lazurowym Wybrzeżu, jeśli masz co najmniej kilka dni na zwiedzenie tego pięknego regionu!
Booking.com

Muzea w Nicei

Pobierz ebook z przewodnikiem po Nicei !

Nicea na zdjęciach

Na wakacje do Nicei spakuj:

  • okulary przeciwsłoneczne
  • czapkę z daszkiem lub kapelusz
  • krem do opalania z mocnym filtrem przeciwsłonecznym
  • specjalne buty do pływania
Życzę Tobie udanego wypoczynku na Lazurowym Wybrzeżu!

Jeżeli podobał się Tobie mój przewodnik nie zapomnij o nim powiedzieć znajomym.

Teraz możesz sprawdzić:

Poradnik dla turystów odwiedzających Lazurowe Wybrzeże

Masz pytania? Zadaj je poniżej w komentarzu!

  • Karolina Maj

    Witam, serdecznie gratuluję pomysłu i realizacji przewodnika! Dzięki postom na FB przypominają mi się miłe chwile spędzone w Nicei dwa lata temu.. :) W najbliższą niedzielę przylatuję do Nicei po raz drugi do szkoły językowej, która niestety zmieniła siedzibę i oddalona jest od mieszaknia o 3 kilometry. I tu proszę o pomoc.. Muszę dotrzeć z okolic hotelu Negresco do Bd Auguste Raynaud. Według połaczeń najlepsza byłaby linia 23 ale jak wpisuje w wyszukiwarce Lignes d’Azur to wyskakuje mi kilka przesiadek i ponad godzinę czasu! Mogę nawet przejść spory kawałek ale 3 km to za dużo.. Natomiast sam rozkład linii 23 pokazuje niby bezprśredni przejazd od Gambetta/Bottero do Gutenberg. Jak to rozumieć? Dziękuję za podpowiedź :)

    • Cześć. Dzięki za miłe słowa! Masz dobre połączenie autobusami 23 oraz 7. Bez przesiadek i czas jazdy ok 20 min. Strona przewoźnika jest kiepska. Polecam Google Maps. Mają możliwość sprawdzania transportu publicznego i to dobrze działa :). Miłego pobytu!

      • Karolina Maj

        DZIĘKUJĘ ZA DOBRĄ NOWINĘ! Zastanawiam się nad skorzystaniem z Pana usług na miejscu (spędzimy tam 2 tygodnie) bo na pewno mógłby Pan pokazać nam miasto i okolice w ciekawy sposób.. Piszę ‚”nam” bo będę z rodziną w tym 2 małych dzieci 5 lat i 11 miesięcy i nie wiem czy to wogóle możliwe…

      • Wszystko można zorganizować :). W przypadku zainteresowania zapraszam do zakładki „zwiedzanie” w menu :).

  • WRN

    Dzień dobry,
    czy korzystając z przesiadki (w ramach 74-minutowego limitu czasu) muszę odbijać bilet w kasowniku za każdym razem gdy wsiadam? Np. po 15min podróży jednym autobusem chcę się przesiąść do innego autobusu/tramwaju – czy wówczas wystarczy tylko to odbicie w pierwszym środku transportu? Chcę kupić bilet MULTI na 10 przejazdów i zastanawiam się czy w tej sytuacji nie będzie mnie „kasowało” jak za dwa oddzielne przejazdy. Pozdrawiam i dziękuję za cenne informacje, które znalazłem na stronie :)

    • Bilet trzeba kasować w każdym pojeździe. Także ten skasowany już wcześniej, ale nadal ważny. Jeśli masz aktualny bilet na karcie Multi 10 to po skasowaniu go w ramach przesiadki karta jest wypluwana z kasownika bez kasowania kolejnego biletu. Jeżeli jednak w tym czasie chcesz żeby skasowało kolejny bilet z karty (bo na przykład to już podróż powrotna), należy kartę od razu wsadzić ponownie do kasownika. Udanego pobytu :).

      • WRN

        dzięki za błyskawiczną odpowiedź, to będzie mój pierwszy raz w tym regionie:)

  • malwina andruszczyszyn

    Witam,
    Bede w Nicei w sobote i pytanie jest takie…jak bardzo niebezpiecznie jest w Nicei po tym zamachu? Bede tam tydzien sama…jest sie czego obawiac?z gory dziekuje za odpowiedz.pozdrawiam Malwina

    • Jest tak samo bezpiecznie jak w każdym innym europejskim mieście. Miłego pobytu :).

      • malwina andruszczyszyn

        Dziekuje 😊

  • Katarzyna Stryszewska

    Witam ;) Czy orientuje się Pan, czy w komunikacji miejskiej honorowane są polskie legitymacje studenckie ? Na stronie lignes d’azur ze wymagany jest dokument + ksero. Niestety moja nieznajomość francuskiego nie pomaga szukać informacji.

    • Prawdę mówiąc nie wiem, ale znalazłem ulotkę po angielsku: http://www.lignesdazur.com/ftp/document/tarif-simplifi-gb.pdf. Widzę, że można kupić nieco taniej np. bilet na 10 przejazdów jak się jest studentem. Aczkowiek w przypadku takich niewielkich zniżek przy jednoczesnej konieczności posiadania dokumentów, kopii i ewentualnej rozmowy w celu zakupienia – wziąłbym zwykły karnet za 10 euro. Czasami szkoda zachodu ;-).

      • Katarzyna Stryszewska

        Dziękuję za odpowiedź ;). Mam jeszcze jedno pytanie czy te linie rando bus( dalej jest to lignes d’azur) np nr 100 do Menton kursują tylko w okresie letnim ? Google pokazuje mi tylko pociągi. Cała strona okazała się bardzo przydatna w planowaniu wyjazdu, dobra robota;).

      • 100 i 200 kursują cały rok. Bez obaw :). Cieszę się, że stronka jest przydatna! Kiedy wczasy na Lazurowym? :)

      • Katarzyna Stryszewska

        Jutro! Teraz już myślę jestem w pełni przygotowana ;). Pozdrawiam!

      • Super! Baw się dobrze!

  • Paulina

    Witam, na poczatek chcialabym pochwalic ten rewelacyjny przewodnik ! W nicei bedziemy od poniedzialku, a teraz jestesmy na etapie pakowania i tu pojawia sie problem, bo nie bardzo wiem na jaka pogode sie nastawic! Sprawdzajac pogode zaskakuje mnie to ochlodzenie i uznalam, ze najlepiej dowiedziec sie u zrodla jaka jest/bedzie temperatura odczowalna ? Czy letnie sukienki mi sie jeszcze przydadza ? ;) pozdrawiam :)

    • Dzięki :). Dobre pytanie, bo faktycznie nagle się ochłodziło. W ciągu dnia w słońcu pewnie jakaś letnia sukienka się przyda, bo jest przyjemnie ciepło. Ale rano, wieczorem i w nocy jest już chłodniej i trzeba mieć ze sobą ciepłą bluzę. Miłego pobytu!

  • Paulina Barańska

    Rewelacyjny przewodnik, dzięki niemu zwiedzanie Nicei było łatwe i przyjemne:) dziękujemy:)
    ps. mała wskazówka dla innych, do Monaco oczywiście jedzie się za 1,5 euro, ale bilety solo z Nicei za 1,5 euro nie są uznawane:) trzeba kupić u kierowcy:)

    • Dzięki ;-). Gdzieś chyba pisałem o tych biletach, muszę sprawdzić i dodać w razie braku ;)

  • Angelika Warlikowska

    Świetny przewodnik, korzystałam i jestem mega zadowolona, dzięki Tobie cała podróż była łatwiejsza :)

  • Dzięki ;). Planuję Paryż na kwiecień, więc link się przyda ;).

  • Joanna Bialas

    Dziekuje

  • Joanna Bialas

    Niestety nie było juz miejsca w poprzednim poście, a ja jeszcze chciałam nadmienić o dzielnicy Cimiez- gdzie raczej bym sie nie wybrała gdyby nie Pana sugestie. A miejsce zdecydowanie warte odwiedzenia. I pytanie czy w kaplicy przy placu Garibaldiego ciagle są msze po polsku w sobote

    • Naprawdę bardzo mi miło, dziękuję! Zgodnie z moją wiedzą te msze nadal tam są w soboty wieczorem i widzę na stronie parafii, że to prawda: Place Garibaldi: każda sobota od 01.10 do 31.05 18:00, Place Garibaldi: każda sobota od 01.06 do 30.09 19:00

  • Joanna Bialas

    Jeszcze raz chciałam podziękować za bardzo ale naprawdę bardzo pomocne wskazówki : o biletach 10-cio przejazdowych i możliwości wykorzystania przez wiecej niż jedna osobę oraz gdzie kupić taki bilet, a przede wszystkim o ciekawych miejscach.

  • Joanna Bialas

    Bardzo ładnie opisane miasto. Gdy znalazłam sie na Starym Miescie to w zasadzie nie miałam problemu z poruszaniem sie i odnalezielem tych najbardziej interesujących miejsc. Korzystałam tylko z pańskiego przewodnika. Dziękuje za wskazówki. Niestety Kaplica Miłosierdzia nie była wczoraj otwarta.

    • Bardzo się cieszę, że blog jest przydatny, dzięki! Sprawdzę przy okazji, czy z kaplicą to tylko chwilowo, czy też zmieniają godziny otwarcia. Dzięki za informację.

  • Karol Piechowicz

    Czesc, jestem nowy w Nicei, przyjechalem tu do pracy, ale weekedami chcialbym troche pozwiedzac, przedewszystkim interesuja mnie gory i jaskinie, uwielbiam wspinaczke, narazie dzialam na wlasna reke ale bobliskie tu gory nie maja nic wspolnego z np. Naszymi tatrami. Nie moge tez nic precyzyjnego znalesc w necie. Mozesz mnie odeslac do jakies lektury na ten temac, gdzie moge znalesc info skad gdzie i jak sie dostac? Najlepiej pociagiem, autobusem bo nie posadam jeszcze wlasnego srodka lokomocji… z gory dziekuje :)

  • Mark

    Chciałbym studiować języki w Nicei. Ładne miasto, podobno nawet nie taki zły darmowy uniwersytet… Warto? :) Jak jest z cenami mieszkań (kupno/wynajem)? Jaki stopień multikulturowości?
    Świetny blog! :)

    • Dzięki ;). Nicea jest bardzo przyjemnym miastem do życia, nastawionym na ludzi. Dość wspomnieć o rowerach miejskich, samochodach miejskich (elektrycznych) i możliwościach spędzania wolnego czasu ;). Mieszkania do kupienia kosztują podobnie jak w Polsce w dużych miastach, tyle, że w euro ;). Wynajem zależy oczywiście od lokalizacji i warunków. Dostaniesz pokój za 300 euro, wynajmiesz mieszkanie za 850 euro. Wszystko zależy od oczekiwań. Rynek nieruchomości jest ogromny, a agencje na każdym kroku (dosłownie!). Zatem na co czekasz? ;)

      • Mark

        Na zakończenie roku akademickiego. ;) Dzięki za odpowiedź!