$6747,57 wydaliśmy na zwiedzanie Kalifornii i sąsiednich stanów podczas naszej podróży samochodowej. To koszt dla 2 osób na 2 tygodnie. Sprawdź dlaczego tyle wydaliśmy i jak wyglądał nasz budżet wycieczki po Zachodnim Wybrzeżu USA!

Planując trip po Kalifornii i sąsiednich stanach zastanawialiśmy się ile kosztuje zwiedzanie Kalifornii. Przygotowanie odpowiedniego budżetu nie jest łatwą sprawą, szczególnie jeśli podróżuje się licząc każdy grosz (a w zasadzie cent). Ponieważ mamy już za sobą naszą wycieczkę po Zachodnim Wybrzeżu USA, znamy jej dokładne koszty z podziałem na różne kategorie.

Trasę naszej podróży znajdziesz w artykule: Zwiedzanie Kalifornii i sąsiednich stanów

Mam nadzieję, że ten artykuł ułatwi tobie zaplanowanie budżetu wyjazdu do USA. Zanim jednak zapoznasz się z kosztami naszej podróży pamiętaj, że nie zwiedzamy „budżetowo”. Podczas wakacji nocujemy w hotelach lub motelach, które spełniają nasze oczekiwania (nie jest to nigdy górna półka, ale też nie ta najniższa), czasami jadamy w restauracjach, płacimy za wstęp do atrakcji i za transport publiczny. Na pewno nie podróżujemy za 8 dolarów dziennie, jak Karol i Ola z bloga Busem przez Świat.

Ile kosztuje zwiedzanie Kalifornii – nasz budżet

W pierwszym zdaniu zdradziłem już, że podczas zwiedzania Kalifornii i sąsiednich stanów w 2018 r. wydaliśmy $6747,57. To całkowity koszt naszej wycieczki (2 osoby), łącznie z przelotami z Nicei we Francji, gdzie mieszkamy. Nasz samochodowy trip trwał 2 tygodnie.

Jak wyglądają nasze koszty w podziale na kategorie?

Pozycja Wydatki
Atrakcje $220,00
Paliwo $217,16

Opis poszczególnych kategorii:

• Transport – to koszt przelotów, wynajmu samochodu z pełnym ubezpieczeniem, parkingów i transportu publicznego w San Francisco. Najdroższą pozycją w naszym budżecie były przeloty ($1586,33, w przeliczeniu z EUR). Same bilety nie były aż tak drogie, ale dopłaciliśmy za wybór wygodniejszych miejsc, bo podróż przez ocean jest dla nas męcząca. Auto na cały okres z pełnym ubezpieczeniem kosztowało nas $788,47. W tej kategorii jest też koszt, którego można było uniknąć. Zapłaciliśmy $98 za nadbagaż jeszcze w Nicei, bo źle zważyliśmy walizkę w domu. Drugim takim kosztem był parking w San Francisco. Nasz hotel nie oferował miejsca postojowego, a parking kosztował łącznie aż $81 za trzy noce.
  • Noclegi – ta pozycja najbardziej mnie denerwowała w trakcie podróży. Zawsze okazywało się, że do pierwotnej ceny doliczane są kolejne podatki i dopłaty, o których niby wiedziałem rezerwując, a jednak kwota szybko rosła. Najwięcej kosztował nas nocleg w dość kiepskim hotelu Marina Inn w San Francisco ($476 za 3 noce), a najtaniej w motelu w Williams blisko Kanionu Kolorado ($75 za noc). Łącznie spaliśmy w 7 różnych miejscach, hotelach, motelach i apartamentach airbnb. Zobacz wszystkie nasze noclegi na zachodzie USA.
  • Jedzenie – w tej kategorii znajdują się koszty zakupów spożywczych, kawy, piwa, papierosów, posiłków w restauracjach, przekąsek kupowanych do auta, śniadań poza hotelami i napiwków. Wszystko co dało się zjeść, wypić lub spalić używając ust ;-).
  • Shopping – podczas pobytu w Los Angeles woleliśmy przeznaczyć pół dnia na zakupy w outlecie zamiast stać w korkach próbując zwiedzić okolicę. Kupiliśmy sporo ciuchów, butów i nawet walizkę, a wszystko w naprawdę dobrych cenach. W tej kategorii jest również koszt kilku pamiątek z podróży (kubki i gadżety).
  • Inne – $130 wydaliśmy na dwie karty SIM z nielimitowanym internetem na cały pobyt, $177,88 kosztowało w przeliczeniu z funtów nasze ubezpieczenie prywatne kupione w UK, a reszta to… koszty ślubu w Las Vegas ;-).
  • Atrakcje – roczna karta wstępu do parków narodowych w USA ($80) i bilety wstępów do atrakcji. Jest tu także $16 wydane w kasynach w Las Vegas, niestety w całości przegrane.
  • Paliwo – najmniejszy wydatek podczas naszego tripu to koszt paliwa. Zaskakujące, że zrobiliśmy 4 tys. km wydając zaledwie 217 dolarów na benzynę!

Teraz wiesz, ile kosztuje zwiedzanie Kalifornii i sąsiednich stanów. Pamiętaj, że to budżet naszej wyprawy. Możesz spędzić wczasy w USA znacznie taniej lub drożej, wszystko zależy od upodobań.

Zostaw komentarz poniżej podając koszty własnej podróży! Chętnie je poznam w celu porównania.